25 januari 2012

Byta grejer med varann

Kom hit och hämta, tjoar Lisa. Ta vad du vill ha! Hon ska bli lika trångbodd som jag, det vill säga flytta till en etta. Nu har hon radhuset fullt och röjer som en bulldozer. Och jag släpar hem, jag som knappt får plats med mig själv längre (om man ska överdriva lite).

Nu fattas det bara pjäxor och snö, sedan jäklar! De förra försvann i lågorna 2008 och jag har verkligen saknat dom de senaste två vintrarna.  

Det räcker inte med en massa minusgrader, det behövs snö också. Färre minusgrader och mer snö! Bilen strejkar nästan i kylan, dörrarna går inte att öppna, värmen fungerar inte. Jag fick ringa återbud till den årliga kontrollen på Sahlgrenska idag, inte kan man sitta i en utkyld mil i dryga åtta x 2 mil.

Den enda dörren jag fick upp i kväll när jag skulle iväg en stund var dörren till passagerarsätet. Fumlig som jag är med artros och ett ännu icke helt läkt överarmsbrott, tog det sin lilla tid att komma in i bilen. Jag stånkade och stönade och svor och kände mig som en mycket gammal och stel mammut. Nu har jag köpt silikonstift och låsspray. Så dags att göra det nu!

Hushållsassistenten väger ett ton och kan säkert ta ett 5 liters bak. Jag har testat den och är mycket nöjd, men innan jag fattade hur man skulle göra hade halva degspadet vispat runt några varv på mig och övriga köket. Det är nog lite Mr Bean över tanten!
Kängorna är skitsnygga. Mjukaste skinn, mocka och guldfärgade remmar. Lisa köpte för stora bara för att hon ville haaaaaaaaa dom. Jag har gjort detsamma, men då har skorna varit för små - som om paddfötterna skulle minska i storlek. Vilken idiot man är ibland!
Att ta fram plånboken var det inte fråga om, sa Lisa. Men en mössa skulle sitta fint!
Lisa blev jättenöjd med mössorna och jag kan om jag vill åka skidor och baka bröd och vara fin om fötterna.

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med skidåkning! Jag har faktiskt både slalom- och längdskidor men det blir aldrig av att jag åker. Synd, borde ta sig i kragen där... :)

    Snygga mössor också, speciellt den nedersta. Den gillade jag skarpt. :)

    SvaraRadera
  2. Snygga mössor! Speciellt den blå gillar jag.

    SvaraRadera