5 augusti 2012

Arnes dag

Pappan till pojken föreslog Arne. Arne, sa mamman, vad är det för namn? Ett namn, sa pappan, varför inte?  Men tycker du det är vackert, undrade mamman. Barnet var vid det här laget säkert minst tre månader och ännu utan namn. 
Nästan tre decennier senare bor han på Malta, den lille kotten, och är inte namnlös - och han hade inte namnsdag igår!

Jag gör mina små inlägg nästan varje dag. Det kräver en viss tankeverksamhet för att få allt på plats, ja det vet ju alla som bloggar. På så sätt tror jag min hjärnas storlek och kapacitet minskar mindre över tid :-)
Men huruvida det verkligen är så vet jag inte. Empiriska fakta talar i alla fall för det. I alla fall om man får tro vetenskapen och dessutom behöver man ju inte fått något Nobelpris för att fatta att det mycket väl kan vara så. 



1 kommentar:

  1. Jag tror det är himla bra att sticka, virka och dylikt för då gäller det att läsa och tolka mönster och överföra det till händernas arbete. Dessutom är det lustbetonat och det tror jag hjärnan mår väldigt bra av.

    Hoppas min hjärna inte ser ut som den stickade hjärnan ;-))

    SvaraRadera