24 oktober 2012

Äntligen!

Jag  började blogga om den här koftan för länge sedan  >>. Och idag först tror jag att jag vågar påstå att den är färdig - ÄNTLIGEN!
Färgerna är inte helt återgivna, men det får duga. Knapparna är silverblanka! Garnet är Schachenmayr Nomotta, mjukt och skönt.

Hos Perssons garn i Umeå hittade jag enfärgat Viking Raggen-garn och det är nu beställt. 
Jag tyckte mycket om att sticka/virka i det garnet >> och vill göra det igen.

Och så funderar jag på att beställa Alpackagarn på kon från Naturgarn. Det börjar bli lite dåligt med garn i huset - TJO!

5 kommentarer:

  1. Wow! Vad den blev fin, din blåa kofta!! Och "mössan"/ baskern, är inte fy skam den heller!
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Men åh! En så otroligt fin kofta du har stickat! Härliga färger och så snyggt det blev med knapparna.

    SvaraRadera
  3. hade skrivit en lång kommentar och schwissch så for den ut i rymden....:-((

    jo jag skrev det att den där koftan kommer jag ihåg och att min "synbild" är att det är en "blåare klarare" färg på den. Jag har inget tålamod att sticka större saker än muddar och vantar så därför mitt mani för detta :-)) men det kommer nog snart ska du se - tror att jag stickade så mycket på 1980-talet av stora plagg så att jag blev inidödligt less. Då stickade jag aldrig vantar för jag tyckte det var svårt...så konstigt det kan bli ibland....

    SvaraRadera
  4. Oj vilken härlig kofta! Den såg ut som om den kom från en exklusiv damaffär som Kriss eller Gudrun Sjöden...men det var ju ännu exklusivare! Det var det en EVA HUDIN! Mycket fin och vacker, den kommer du få många komplimanger för!

    Varm hälsning från smeden!
    Linnea

    SvaraRadera
  5. Tack! :)

    Och vilken snygg kofta du fått ihop. Gillar att den är så asymmetrisk. :)

    Kraaam

    SvaraRadera