14 oktober 2012

Virkade pioner och konspirationsteorier


Bästa Pysselfarmor tipsade om Ullcentrums virkade pioner.  Nu har jag virkat några stycken och de blir riktigt fina. Man kan virka dom hur stora som helst, tror jag.
Gör sig inte särskilt bra på bild!

Liten katt gör sig bättre på bild :-)
Anders Jallai är dykaren och före detta stridspiloten som blev författare. Samtliga hans böcker bygger på konspirationsteorier, troliga eller otroliga. Det spelar i och för sig ingen roll för spännande är de oavsett. Men om det ligger någon sanning i det är riktigt jädra otäckt.

I NATO-agenten är det MS Estonia som står i centrum där huvudpersonen och före detta underrättelseofficeren Anders Modin befann sig med sin familj när fartyget sjönk.

I Spionen på FRA är det 80-talets ubåtskränkningar som är fokus. Landsförrädaren handlar om mordet på Olof Palme.

I samtliga böcker utmanar huvudpersonen Anders Modin etablissemanget, makten, ”skuggregeringen”. hemliga sällskap som består av landets mäktigaste vars uppgift det är att skydda sina intressen. ”landets” intressen.

Jag har lyssnat på alla med Reine Brynolfsson som uppläsare. Nu har jag sista CD-skivan kvar av NATO-agenten och det är nästan så jag inte vågar...


Ska man börja läsa/lyssna ska man inleda med Spionen från FRA, därefter Landsförrädaren och sedan NATO-agenten. Om det blir någon ytterligare fortsättning vet jag ännu inte...

1 kommentar:

  1. tjohooo på dig....här kommer jag in sent ikväll och vad ser jag!! Virkade pioner - så kul att du testade mitt tips! Tycker att den ser läcker ut - passar på pågående projekt.
    Den där missemjauen ser väldans förnöjd ut med livet - ingen kan njuta som en katt kan.

    Men oj! DEN författaren är helt ny för mig - så spännande! Och Reine är en fantastisk uppläsare, så någon av dessa får bli min nästa lyssnarbok.
    Ha det bäst kommande vecka!

    SvaraRadera