5 januari 2013

Återbruk och husdjur

Detta är en ljuslykta, i alla fall har jag använt den som sådan. Men när glaset gick sönder blev den undanstoppad.
Jag gillar ljusslingor och tänkte att kanske...
Men ljuset blev väldigt starkt så jag svepte in glaset i spetsar och det blev riktigt bra!
Det gör sig inte på bild, men jag lovar, den är jättefin! Man kan ju göra likadant med vilket glasvas som helst. 

Idag är jag hundpassare åt en hund som ogärna låter sig fångas på bild, svart och lurvig som han är den lilla krabaten. Matte är på hundutställning, tur man inte är med för då skulle man väl tömma lilla kontot och tvingas äta gröt till morgon, middag och kväll resten av året. 
När matte hämtat den lille busen kom katterna till ro. Moses vill så gärna leka men det vill inte dom.
Det stickas och virkas och vad det blir utav det vet jag egentligen inte!

1 kommentar:

  1. Snyggt återbruk! Så påhittig du är....
    nä säger kissemjauarna inte har vi bjudit hit den gästen!! ;-))

    I morgon bär det av söderut....huvvaligen!

    SvaraRadera