31 januari 2013

Ruskigt enkelt till ruskigt spännande

Författaren Stefan Tegenfalk höll mig i spänning genom tio CD-skivor. Och eftersom jag egentligen aldrig har kunnat göra två saker samtidigt var det minsta motståndets lag som gällde för stickprojektet när jag lyssnade på Nirvanaprojektet.
Halvvantar med långa muddar är himla snyggt även om det kan bli lite korvigt och knöligt om man draperar armarna i lager på lager. Bortsett från det senare går det inte åt mycket garn och restgarnerna kommer väl till pass.
Ännu en gång börjar jag i fel ordning. Nirvanaprojektet är Stefan Tegenfalks andra spänningsroman om kriminalkommissarie Walter Grön och kriminaltekniker Jonna de Brugge. Den är en riktig rysare från början till slutet. Tegenfalk är en hejare på att försätta läsaren/lyssnaren i andlös spänning.

2 kommentarer:

  1. Det där vore nog något för oss att lyssna på tillsammans under påsksemestern. Vi brukar ha en lyssnarstund varje morgon innan vi ger oss ut på en skidrunda.

    SvaraRadera
  2. Boken låter spännande. Får väl sätta upp den också på listan!
    Muddar är bra restgarnsprojekt. Har precis gjort klart mina första, men det blir nog fler.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera