19 mars 2013

Banne mig!

Banne mig, tanten har krympt en storlek - tänka sig vad en ny höft kan göra på vågen.
Det ska visst vara prickar i år och inte mig emot. En liten kjol från Åhléns och chockrosa gardiner. Nu får det banne mig dessutom vara vår.
För tredje gången släpar jag hem böcker som jag redan läst. Och några av dom jag inte läst tröttnade jag på ganska snart eftersom de inte berörde mig ett dugg. Tack och lov för att jag tog med mig några för mig okända författare, för Mary Willis Walker gillar jag verkligen. "...och döda ligger ner" är en bladvändare och jag vill läsa mer av Mary Willis Walker och hennes romanfigur Molly Cates. 
Molly Cates är polisreporter och i ”...och döda ligger ner” löper tre skeenden bredvid varandra. Molly Cates vill veta vad som hände hennes far för hon har aldrig trott på den officiella dödsorsaken som är självmord. Molly Cates intervjuar bagladies för en artikelserie. Mollly Cates bevakar processen som rör ett lagförslag om att bära handeldvapen. Bra intriger, bra bok!
Första boken i serien bär titeln ”Under skalbaggens bo” och tredje ”Det röda skriket” och själv fick jag tag i den mittemellan ”...döda ligger ner”.


TJO!


2 kommentarer:

  1. Härligt med mycket färg till våren! Gillar ditt färgval på gardiner!
    Å så en massa nya böcker till listan!
    Blås inte bort i stormen som drar fram.

    SvaraRadera
  2. Men oj - är du ute och knatar så mycket nu när du inte har ont. Grattis till viktnedgången!

    SvaraRadera