18 juli 2013

Ljudbok med mera

Blunda hårt av John Verdon är en psykologisk spänningsthriller som kan duga att lyssna på i sommarvärmen. En ung kvinna avrättas samma dag som hon står brud, huvva! Man får redan i början veta vem den skyldige förmodligen är. Innehållet är lite omständligt, och det tar sin lilla tid att harva igenom de 14 cd-skivorna. Men spännande är det och berättelsen drivs framåt trots onödiga (eller kanske nödvändiga) utvikningar. Upplösningen är nära nu och jag är riktigt skärrad!
Men jag får inget riktigt grepp om huvudpersonen Dave Gurney, författaren lyckas inte med att knyta an mig som läsare, jag är inte "i boken". Men som sagt, nu är det två CD-skivor kvar och spänningen är oliiidlig!
Nu har stockrosen bekänt färg och den är otroligt vacker! Ska alla knopparna slå ut i full blom blir det många vackra rosor. Rosenflockeln är på gång och det är så fantastiskt roligt att se förändringarna där ute dag för dag. Jag har svårt att tänka mig att jag i många år bodde på andra våningen med balkong och dess begränsningar.
Det är inte bara jag som njuter av markplan, så gör också Fidde och Frasse.

Så även den här figuren!

1 kommentar:

  1. Så vackra stockrosorna är! Och så har de bling-bling i bladen också ;-)
    Dina fyrbenta vänner verkar njuta av utelivet till fullo. Jag får hoppas att Anjo inte hade hittat något "gosigt lukteligott" som han smörjde in sig med när han gjorde sådär på gräsmattan. Hundar brukar ju gilla det när de hittar något äckligt att rulla sig i
    ;-))

    På väderlekskartan ser det ut som vi har haft regn nu i fyra dagar, men så är det inte. Bara litet stänk och någon "försiktig" regnskur. Har nu vänt upp och ned på huset = storstädning. Det behövdes efter vistelse här både jul/nyår och påsk när jag inte städar alls. Nu är det tipp-topp överallt....ja ändå har jag hunnit sticka.
    I morgon blir det 22 mil i bil med släp. Vi ska hämta plåtdelar till taket och nytt kylskåp. Kanske blir det också nya utemöbler - vi får se vad de har i Vilhelmina. Då blir det till att sticka i bilen :-)))
    Ha det gott!

    SvaraRadera