25 december 2013

Dagen efter!

Var ska jag sitta, undrar lilla Pruttsorken!
Min kära fd svägerska hade med sig godis 
till såväl hund som katt så ingen blev utan!

Nu är det slut med pulverkaffe till gästerna, jag har fått en kaffebryggare i julklapp. Och till kaffet ska det serveras körsbärslikör eller bara margaritas för jag har fått glas för bådadera. Jag hajar vinken! 
Var tusan är det nu bolaget ligger?

Gillian Flynn har skrivit Gone Girl som är en riktigt bra thriller. Ett något annorlunda upplägg med växelvisa monologer där berättelsen växer fram och blir allt läskigare med tiden. 
Sexton CD-skivor och 20 timmars lyssning med uppläsare Anna Maria Käll, som varken är högdragen eller oengagerad, är inte bortkastad tid. Boken håller på att filmatiseras med Ben Affleck som Nick Dunne och Rosamund Pike som Amy Dunne och släpps om ca ett år. Gone girl, en bok med dragningskraft trots att man till och från blir ganska förbannad.

Får vi ser mer av Downton Abbey? Jag gillar serien och de där downstairs gillar jag bäst även om de där upstairs också är underhållande. 
TV är bra när TV är bra!

Det har varit si och så med sticklusten senaste tiden, men nu har jag flera projekt på gång - så det kan bli! En väst, en väst, en barntröja och något annat som jag inte riktigt får till.
TJO!

5 kommentarer:

  1. Ho ho på dig så här dagen efter! Huvvaligen vad julmat det blir över - varför lär man sig aldrig att laga "lagomt" så att det tar slut direkt på julafton?! Pruttsorken ser ut att trivas - nu vankas det godsaker. Vi är hundvakt till yngste sonens woffs Nelly och hon njuter av tystnaden - inga skrikade barnbarn här ;-) .....och att hon får stekt kycklinglever som blev över när jag gjorde paté till julafton. Himmelriket tycker hon. Å vad du är duktig på att lyssna på böcker - inser ju att jag måste ta tag i det där med att lyssna, men jag tycker det är så mysigt att bläddra med bladen i en "riktig" bok ;-)
    Men du Margarita är min favoritdrink! Jag har recept här...jag kommer endera dagen och vi tar litet provsmakning ;-)
    http://pysselfarmors365-2013.blogspot.se/search/label/194.%20Min%20favorit

    Visst blev änglarna söta - nu har jag fått "blodad tand" på det pysslet också!!!

    Ha fortsatt skön jul!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på JULEN! Jisses vad man stoppar i sig. Men i kväll bär det av till nattarbetet, så då får jag väl "springa av" lite julmat!
    Sticklusten går i vågor här också. Just nu håller jag på att färdigställa de som finns på stickorna...
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en fortsatt trevlig jul och att återstående dagar av året bjuder på något torrare och lugnare promenadväder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kan jag inte kommentera hos dig, Wordpress och jag är inte kompisar! Ja, nu är det dags för god fortsättning, är det inte det ena så är det det andra så här års :-) Ja, hunden är full av överskottsenergi då vi inte kunnat vara ute så mycket på grund av regn och blåst vilket jycken avskyr. Jag vill ut till mina skogar men jag tror de är blöta värre. Ha det bra!

      Radera
  4. God fortsättning! :-) Visst är D A bra?! Väntar på julavsnittet och nästa säsong. Tycker du det måste vara knappar på den fina västen?

    SvaraRadera