29 maj 2014

Lite återbruk och fy bubblan vad kul det är att brodera!

Fulsoffan (sönderklöst av en styck katt) har monterats ner och underrede och kuddar återanvänts på en dagbädd.
Underredet räcker inte hela vägen så jag fick hämta den gamla plösen på vinden och sätta på nytt tyg. Men nu ser jag att rundlarna måste ersättas med något annat. 
Jag har broderat allt för hand i framförallt lingarn, utom tygkanterna som jag sicksackat på maskin.
Men nu ska rundlarna bort och ersättas, de gamla kan återanvändas till mindre kuddar. Med tiden kommer jag att bli nöjd!
Fiddes nya "klösbräda", helt okej!

En ny dag och nu har solens strålar värmt upp den kalla nordanvinden!
Kolla in vänstra nedre hörnet:
jag när två sabotörer vid min barm
"Gräv" och "Klös"

På skivtallriken, eller vad det nu kan heta!

- JABADABADOOO -

1 kommentar:

  1. Vad du håller igång med hantverk. Så fint det blir i din soffhörna. Du får göra en sandlåda med höga väggar till marodörerna och ställa ner dem där så kan de gräva av sig ;-)
    Här är det attans så kalla vindar och så hotas det med kommande regn. Typiskt när man är långledig och planerat in upprensning i trädgården. Ha det gott!

    SvaraRadera