1 mars 2015

På västkusten...

Som lite aprilväder just nu! Väldigt ombytligt, ena dagen lugnt och vindstilla. Skönt, man vill vara ute. Nästa dag, isande kall vind och isande regn. Idag det senare!
Vi håller oss inne!

Igår däremot, var det en sådan där ute-dag. Man ville helst bara gå och gå och gå och njuta här och nu, för stunden.

Det finns många fina ställen i och runt Falkenberg. Här traskar Anjo och jag omkring vid Stomma kulle, en gravplats från järnåldern (om jag minns rätt).


Stafsinge kyrka reser sig någonstans i dimman!

Och så en katt i oljekritor, enkel men jag är mycket nöjd!

4 kommentarer:

  1. Hann med en promenad på förmiddagen idag innan regnet anlände. Blåsigt och snöglopp här också,nu framåt kvällen.
    Vilka härliga bilder från gårdagens dimmiga hundtur, du bjuder på!
    Ha de' gott!

    SvaraRadera
  2. men så söt katt! En sådan där som man vill gosa med - mjukt ullig ser den ut att vara. Den ska du absolut vara nöjd med. Anjo får ursäkta mig nu att jag kommenterade katten först ;-)))
    Vädret hos dig verkar vara som här...kallt men soligt, regnigt och blåsigt....fy 17! Hoppas vi hinner ta några promenader också när jag kommer ;-))) kameran vet du vill fotografera......

    SvaraRadera
  3. Huvva idag är det grått grått grått och dimmigt värre. Vi är hundvakt till sonens lille waffs Nelly 4 kg tung i fyra veckor. Två har gått nu....attans så tidigt hon ska ut och sent med för den delen. Jag blir helt slutkörd, för hon vägrar totalt att gå ut med min sambo när jag är hemma. Jag är hennes idol! ;-))

    SvaraRadera
  4. Ja, det finns bättre dagar vädermässigt, men man får bita ihop :-)
    Väger lilla Nelly inte mer än fyra kg tycker jag sambon ska lyfta henne i nackskinnet och ta ut henne, så du får vila lite mellan varven! Tänk på att du ska vara i topp när du kommer hit, jag vill inte ha en trött trasa som hänger över köksbordet. :-)

    SvaraRadera