2 april 2015

GLAD PÅSK

Idag tänkte jag blogga, men det står still i knoppen. De där författarna säger att man kan inte sitta och vänta på inspiration om man vill få något gjort så….
Fabergé-äggen var inget för kreti och pleti,
men vackra är dom...väl...

Påsken infaller visst tidigt i år, jag har aldrig fattat det där med tiden för påsk, men den får komma när den kommer. Hur som helst, inte blir det att sitta ute även om solen tittar fram då och då. Vinden är inte av den behagliga typen här på västkusten, men sitter man inne värmer solen gott. Då måste man stänga av eventuella element som står och brinner för att det inte ska bli hett. Och om jag skulle bli insnöad har jag laddat upp med en trave böcker. David Nicholls, Lena Andersson, Patrick Modiano, Adler-Olsen, Michael Connelly med flera, alltså en salig blandning. 

Den första jag grabbar tag i (den första jag alltid grabbar tag i) är Connelly. Magnus Roosman är perfekt som uppläsare. Connellys historier gör en (i alla fall inte mig) aldrig besviken; läskiga, spännande och med en speciell humor.


Idag tänkte jag blogga… Men det blev inte så mycket mer än detta!

Vad de här tänker sig göra, 
eller vad vi ska göra har jag ännu inte sport dom om!

GLAD PÅSK!

5 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en skön Påsk Eva.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma, Margit! Just nu är jag ganska mätt :-)
      Hälsar
      Eva

      Radera
  2. Gött och sitta inne också.....varför ska man alltid ut? Ja ja du har hund så du MÅSTE ju ut, men jag kan välja att sitta vid vedspisen här i norr hela dagen om jag vill. Dock blir det sällan så ut jag promenerar, eldar i brasgropen och sitter där på renskinnen och njuter. Hittills har vi haft en attans tur med vädret. Sol i mängder och det lyser kan jag säga mot snön...ja visst ja du vet ju det ;-))
    Nu ska vi smälla i oss ripa så här i påsktider. Har du ätit ripa? Om inte skulle du vilja äta det?
    kram kram i påsketider!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gun, när du kommer ner ska vi tillsammans luska ut varför jag inte får något mail-meddelande att du kommenterat på min blogg. Jo, jag har faktiskt ätit ripa, men det var väldans länge sedan. Minns egentligen inte hur de smakade, minns bara att de låg oplockade (vita och vackra) i frysen. Jag tror jag bor i fel ände av landet, tror jag är mer norr än söder, i alla fall vintertid! Jag har ätit lamm idag, och kokt höna på gammalt vis med mustig sås, efterrätt med stekta bananer och valnötter i cointreau med vispgrädde. Tror inte jag behöver äta mer idag :-)

      Om några veckor ska vi måla, jag längtar efter de stora dragen, i alla fall att få testa dom.

      Kram-Kram tillbaka!

      Radera
  3. Ahaaa då ska jag ta med mig ripor till dig och bjuda dig på en djäklars god 3-rätters. Du ska sitta och "pösa" och dricka vin (om du har tid annars får du måla) - ha ha ha. Jag tar inte reda på hela ripan utan skär bara ut bröstfiléerna så du kommer att bli förskräckt vad jag slösar. Grannens dotter snarade ripor och jag köpte 40 st! Hon höll på svimma! I och för sig så köpte sönerna några, men mestadelen behöll jag och de ligger så fint i grannens stora frys (3 st har han den fiskaren och jägaren!) Jag är så avundsjuk för han äter verkligen gourmetmat den mannen, men han delar friskt med sig av fisk och älg till oss så jag ska inte klaga. Du kommer att få måla och testa allt möjligt, men det är akryl vi ska använda. Gå nu inte och köp några sådana färger om du inte har det, jag kommer med det! Du ska göra strukturer, bakgrunder av skilda slag och så ska vi snurra allt och måla oss blå (!). Jag ser fram emot det. Jag får nog tänka på att inte köra gasen i botten när jag åker ner till dig för jag kommer att vilja komma fram fort fort fort......!
    Vi ses snart och det blir spännande om det är såsom vi tror ;-))

    SvaraRadera