30 april 2015

Nu jäklar!

Ja, nu jäklar ska jag inte vara blygsam utan ge järnet!
Nu hänger mina bilder på Äppelgården i Slöinge tillsammans med andra "konstnärer" och hantverkare. Tänka sig vilka vändningar livet kan ta sig. Det är då förunderligt!
Har man vägarna förbi kan svänga in och äta den ljuvligaste av alla äppelpajer och mycket annat hembakat och sitta i en stor äppelträdgård. Och så kan man ta en sväng in i ladan eller vad man nu ska kalla det och titta på allt fint som finns där. 

Jag börjar få kläm, om än bara lite, på det som Pysselfarmor Gun förmedlade till mig i helgen som gick. Här är ett exempel, alldeles nyss påbörjad (eller avslutad - det väljer man ju själv)! Pysselfarmor Gun hade bland tusen andra akrylfärger med sig "Paynes Gray" och jag är alldeles förtjust i den färgen och vad man kan göra med den.
Än så länge är arbetsnamnet "Top Gun" - ni hajar väl!
(men det är ju fasen då, att man ska se en katt vad än man gör) 

Vanligtvis brukar jag försjunka i en slags meditativ värld medan jag målar och lyssnar på ljudbok, men Granne med döden av Alex Marwood är bara FÖR MYCKET! Likt förbaskat har boken fått högsta betyg av flera kritiker och ja, den är otäckt bra, OTÄCKT BRA
Men sitta och lyssna på den medan man målar; kan man få inspiration av nekrofili? Knappast! Och jag riktigt längtar efter Gårdarna runt sjön av Birgit Th. Sparre. Jag har i och för sig aldrig läst något om dessa, men illustrationerna i veckotidningen var då väldigt snälla. Tur jag inte hittar några bilder då jag bildgooglar, skulle nog bara uppleva dom fruktansvärt pekorala, men i alla fall, vilken kontrast till Granne med döden!

I Halland är det kallt som bara den, på med hela vinterutstyrseln när man ska ut. Några verkar ha varit optimistiska och förpassat den till vinden/förrådet. De springer omkring i shorts och flip-flops, tokstollar! 
Anjo i farten, som vanligt!



2 kommentarer:

  1. AAAAaaa nu har du hängt upp dina fina :-)) Toppen! Och så ser jag en skål ;-))
    Top Gun - jodu det kan jag nog vara när jag är på det humöret ;-))
    kallt är det även här - tur att Anjo håller värmen genom att gräva.

    Ha en skön Valborg!

    SvaraRadera
  2. Åh! Hade gärna kommit förbi och tittat på dina alster! Kommer de att hänga där hela sommaren??
    Kallt och regnigt har vi det i Blekinge. Idag går vi bara kisserundor!
    Fortsatt trevlig helg.....

    SvaraRadera