30 maj 2015

Jovars!

Det här är en utsikt som mötte mig idag! Receptbelagda hjärt- och blodtrycksmediciner rätt ut bara, helt jävla hänsynslöst! Genom etiketter kunde jag få tag i "patienten" som med all sannolikhet var helt oskyldig och som hänvisade till någon som sedan hänvisade till någon annan. Och så ringde någon indirekt anhörig till mig och menade att det väl inte var så farligt... Polisen hade en helt annan uppfattning än den indirekt anhöriga. Vem det än är, hoppas personen straffas på något sätt!



Alla längtar efter sol och värme, men växterna verkar gilla klimatet.

Man får sitta inne och titta ut eller fotografera och sitta inne och glo på skärmen! Jag har försökt ta en längre promenad flera gånger idag, men varje gång har himlen öppnat sig. 

Katter i all ära, men färg och form är roligast!

TJO!

3 kommentarer:

  1. Hur kan något sådant hända?
    Fy kattsingen.
    Dina målningar är helt underbara som vanligt.
    Här är det en del moln med regn.
    Inte roligt.
    Kram från mig.
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Margit, det sägs att värmen kommer i veckan. vi får hoppas att det stämmer! Roligt att du gillar mina bilder.
      Hälsar
      Eva

      Radera
  2. Jo, du! Här grönskar det också! En av fördelarna med regnet är ju att mycket pollen binds vid marken.... Makens allergi har varit ganska lugn i år och det är ju inte fel.
    Som vanligt fin fina tavlor!
    Simma lugnt!
    Siv

    SvaraRadera