24 juni 2015

Sitta inne och kura med en bra bok!

Jag cyklade för en stund sedan med hunden längs Klittervägen som löper parallellt med Skrea strand. Det var lika ödsligt som det brukar vara vintertid. Det var nästan lite kusligt! Jag menar, högsommar och tomma stugor och tillbommade kiosker och serveringar.

Kusligt ute, kusligt inne! Belinda Bauer är förbaskat bra på att skriva spänningslitteratur. Och så har hon den där humoristiska sidan som poppar upp då och då och mitt i allt det tragiska hör man sig själv skratta till.



Nu lyssnar jag på Betraktaren och den är mycket speciell, läskig och till och från alldeles galet rolig!

Man får göra det bästa av sommaren som inte vill bli!

Och när vädret tillåter får man passa på!


Så är det!

3 kommentarer:

  1. Men hej och hå - nu har jag äntligen åstadkommit mig för att göra ett blogginlägg och att besöka dig. Min inspiration att blogga har näst intill försvunnit och det verkar nästan som att det är likadant för dig. Om några dagar dock så kommer ett "konstinlägg" om dels mitt trevliga besök hos dig, en målardag i Tungelsta som jag anordnade i maj och så min egen kurs på Rådmansö. Målar du något nu?
    I morgon är min sista jobbardag innan semestern och så drar vi norrut. Ska bli så himla skönt!

    kram kram/Gun

    SvaraRadera
  2. men djäklars så kul att du kanske ska iväg på målarkurs! Hurraaaaaaaaaaa - vad du blev biten av målarbacillen! Underbart Eva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du, det var någon som hitfarande med den där bacillen! Baciller är väl inget man hurrar för i vanliga fall, men det finns alltid undantag: HURRA HURRA HURRA HURRA!

      Radera